یزدفردا "حداعادل در مورد انتخابات ریاست جمهوری و حضور اصولگرایان در این انتخابات گفت : بعید می‌دانم اصولگرایان با بیش از یك نامزد وارد صحنه‌ انتخابات شوند و من این را تاكید می‌كنم. در حال حاضر هم نشستی وجود ندارد. 

غلامعلی حداعادل، نماینده‌ تهران در جمع خبرنگاران در مورد نطق امروز حسین فدایی گفت نطق امروز فدایی طبیعی است . انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین انتخاباتی است كه در یك دوره‌ چهار ساله پیش می‌آید و مجلس هم سیاسی‌ترین نهاد كشور است، لذا اظهارنظر از جانب جناح‌ها و گروه‌ها در مورد انتخابات در مجلس امر طبیعی است

وی افزود: مهم این است كه حق و حقیقت زیر پا گذاشته نشود و همه‌ جریان‌ها فرصت داشته باشند حرف‌های خود را بزنند و احترام همدیگر را رعایت كنند.

نماینده تهران با بیان این‌كه مجلس همیشه در فصل انتخابات یك وضع خاصی داشته گفت: ما هم در هفته‌های آینده قطعا باید منتظر باشیم نمایندگان مختلف نظر خودشان را و نظر جریان و گروه سیاسی خود را به اطلاع مردم برسانند.

وی در پاسخ به این سوال كه چرا مجلس در هفته‌ انتهایی به انتخابات تعطیل نیست و نمایندگان نمی‌توانند در حوزه‌های انتخابی خود فعال باشند، گفت: معمولا هیات رییسه این موضوع را در نظر می‌گیرد و ترتیبی می‌دهد كه نمایندگان فرصت برای حضور در حوزه‌های انتخابی‌شان داشته باشند.

رییس كمیسون فرهنگی در پاسخ به این‌كه هیات رییسه قبلا از نمایندگان خواسته بود كه از تریبون مجلس له یا علیه كاندیدایی صحبت نكنند و این مشی مانند مشی مجلس هفتم است و آیا نطق آقای فدایی خلاف این تصمیم‌گیری نیست؟ گفت: این را از خود آقای فدایی بپرسید، اما ما در مجلس هفتم از این نطق تندتر هم داشتیم، اما سعی بنده آن بود كه اهانتی به هیچ نامزدی نشود. در نطق آقای فدایی هم شخص خاصی مورد اهانت قرار نگرفته بود.

حدادعادل همچنین در پاسخ به این‌كه نظرتان در مورد دولت ائتلافی چیست و آیا موافق آن هستید یا خیر؟ گفت: این مساله را چه كسی مطرح كرده است؟

در ادامه و در پاسخ به این‌ سوال حدادعادل از سوی خبرنگاران عنوان شد، آقای رضایی و بعد هم آقای مطهری چنین طرحی را مطرح كرده‌اند كه حدادعادل پاسخ داد: بعید می‌دانم این طرح جدی باشد.

وی همچنین درباره‌ سخنرانی رییس‌جمهور كشورمان در اجلاس دوربان نیز گفت: آقای احمدی‌نژاد سخنرانی خوبی كردند و حرف‌های درستی زدند و به نظرم از دو جهت سخنرانی ایشان موثر بود؛ یكی از جهت جرات بخشیدن به توده‌های مردم در كشورهای اسلامی برای ابراز آن‌چه كه در دلشان است، هم‌چنین نخبگان، نمایندگان مجالس كشورهای اسلامی و نویسندگان همه با شنیدن این حرف‌ها جرأت پیدا می‌كنند كه از حقوق فلسطینی‌ها دفاع كنند و به این دروغ بزرگ غرب كه به بشریت تحمیل شده اعتراض كنند.

وی ادامه داد: جهت دیگر موثر بودن صحبت آقای احمدی‌نژاد آن است كه حكام سازش‌كار عرب كه از حقوق فلسطینی‌ها دفاع نمی‌كنند و قصد تثبیت رژیم صهیونیستی را دارند از جانب ملت‌های خودشان مورد سوال قرار می‌گیرند و وقتی می‌بینند رییس‌جمهور یك كشور این‌گونه با شجاعت از حقوق مسلمانان دفاع می‌كند ملت ما نیز از كسانی كه حقوق فلسطینی‌ها را زیر پا می‌گذارند بازخواست می‌كنند و این موارد آثار مثبت و خوب سخنرانی ایشان است.

وی ابراز داشت: این‌گونه اعتراضات و واكنش‌ها طبیعی است و این سر و صداها نشانه اهمیت كار است كه به نظرم آقای احمدی‌نژاد جلسه را به خوبی اداره كرد و با آرامش و خونسردی لازم صحبت خود را ادامه داد.

حدادعادل همچنین در پاسخ به اینكه گفته می‌شود شما برای انتخابات ریاست مجلس در سال جدید كاندیدا می‌شوید؟ گفت: بنده همین حرف را امروز از قول خبرنگار دیگری شنیده‌ام و تا كنون آن را نشنیده بودم.

وی در مورد اینكه اگر از شما دعوت كنند كاندیدا می‌شوید؟ گفت: حال اگر دعوت كردند. هنوز كه كسی از ما دعوت نكرده است. اینها شایعات فصلی است و هر انتخاباتی كه در پیش است یك موجی از شایعات هم با آن همراه است كه آن هم از همان شایعات است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا